نمایشگاه تجهیزات پزشکی مادر
طراحی و ساخت ماشین بیهوشی توسط متخصصان یک شرکت تجهیزات پزشکی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

دستگاه بیهوشی در یک شرکت تجهیزات پزشکی ساخته شد.
محمدرضا کمپانی سعید، مدیرعامل این شرکت تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:‌ ماشین بیهوشی وسیله‌ای است جهت ترکیب مقادیر مشخصی از گازها و داروهای بیهوشی که به واسطه عمل تنفس بیمار و به داخل فرستاده شدن این مواد به داخل ریه بیمار منجر به کاهش هوشیاری و نهایتا بیهوشی وی می‌شود. بدین ترتیب بیمار برای مدت مشخص هنگام جراحی بیهوش است.
وی با بیان اینکه ونتیلاتور بیهوشی وظیفه کنترل تنفس بیمار در حین عمل جراحی را به عهده دارد،‌ افزود: ونتیلاتور طراحی شده در این شرکت برای دستگاه بیهوشی oxyn2 با توجه به مدهایی که داراست و این موضوع که مدهای PSV و SMMV و SIMV در اکثر دستگاه‌ها به صورت انتخابی است ولی در این ونتیلاتور به صورت استاندارد قرار داده شده است و این امکان را به پزشک می‌دهد که بیمار از حالت تنفس اجباری به حالت تنفس اختیاری برگردد. کمپانی سعید همچنین گفت: در این ماشین بیهوشی ترکیب گاز به کمک سیستم فلومتر انجام می‌شود و همچنین این سیستم وظیفه کنترل درصد O2 در مخلوط گاز H2O- O2 را دارد.




به گفته وی در بازار داخل به دلیل قیمت تمام شده بسیار اندک این امکان را به مراکز درمانی با اختصاص بودجه کمتر و خرید تعداد بیشتر دستگاه بیهوشی می‌دهد و نهایتا باعث ارتقاء کیفیت مراکز درمانی در بخش اتاق عمل جراحی است. مدیرعامل این شرکت تجهیزات پزشکی همچنین اظهار کرد: به دلیل گرانی دستگاه بیهوشی وارداتی بسیاری از مراکز از دستگاه مستعمل و قدیمی استفاده می‌کنند که از امنیت و استانداردهای موجود برخوردار نیستند که برای پزشک و بیمار خطرناک است و ما با ساخت این دستگاه خطرات را به صفر رسانده‌ایم.
کمپانی سعید همچنین در خصوص صادرات این دستگاه خاطرنشان کرد: با بومی بودن دستگاه بیهوشی کاهش قیمت تمام شده به حد بسیار معقولی است؛ لذا قیمت صادرات دستگاه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد در نتیجه با بازاریابی مناسب قادر به صادرات دستگاه خواهیم بود.وی در پایان گفت‌وگو در خصوص ضرورت اجرای این طرح تصریح کرد: با طراحی و ساخت ماشین بیهوشی در داخل کشور و بومی‌سازی تکنولوژی آن در کاهش قیمت تمام شده یک ماشین بیهوشی تاثیر بسزایی داشته است و باعث افزایش قدرت خرید مراکز درمانی و پاسخگویی به نیاز مراکز است.
منبع: ایسنا