نمایشگاه تجهیزات پزشکی مادر
هفدهمين كنگره سراسري طب فيزيكي، توانبخشي و الكترودياگنوز برگزار مي شود مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

تهران - هفدهمين كنگره سراسري طب فيزيكي، توانبخشي و الكترودياگنوز ايران با همكاري گروه هاي آموزشي طب فيزيكي دانشگاه هاي كشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در تهران برگزار مي شود.

به نقل از دانشگاه علوم پزشكي ايران، اين كنگره در راستاي بروز رساني اطلاعات علمي گروههاي توانبخشي با موضوعاتي نظير توانبخشي عصبي، اسكلتي، عضلاني ، قلبي، ريوي، توانبخشي در ضايعات مغزي و نخاعي، توانبخشي در بيماريهاي متابوليك و ديابت تشكيل مي شود.

دكتر بيژن فروغ رييس اين كنگره با بيان اينكه مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ مهر ماه سالجاري تمديد شده است، گفت: طب فيزيكي و توانبخشي ايران در خاورميانه در جايگاه مناسبي قرار دارد و در اين كنگره آخرين يافته هاي كاربردي مربوط به رشته طب فيزيكي و توانبخشي و ساير رشته هاي مرتبط مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي اظهارداشت: همچنين در اين كنگره علاوه بر سخنراني هاي علمي، كارگاه هاي آموزشي متنوعي توسط متخصصين تشكيل خواهد شد.

وي، هدف از برگزاري اين كنگره را ايجاد ارتباط ميان طب فيزيكي و توانبخشي با سلامت خانواده ها و پزشكان خانواده اعلام كرد و افزود: توانبخشي عصبي، اسكلتي، عضلاني و قلبي ريوي، توانبخشي در ضايعات مغزي و نخاعي، توانبخشي در بيماريهاي متابوليك و ديابت، توانبخشي در سوانح و حوادث و طب نظامي، تازه هاي الكترودياگنوز و كنترل درد از ديگر موضوعات مورد بررسي در اين كنگره علمي است.

به گفته فروغ، در اين كنگره مهندسي توانبخشي و فنآوري هاي نوين، سونوگرافي نورو موسكولواسكلتال، توانبخشي در سالمندان، پزشك خانواده و طب توانبخشي و سلامت زنان بررسي مي شود.

يادآور مي شود، گروه هاي هدف اين كنگره پزشكان متخصص (طب فيزيكي، مغز و اعصاب، ارتوپدي، روماتولوژي، زنان)، پزشكان عمومي، گروههاي پيراپزشكي(كارشناسان و مقاطع بالاتر فيزيوتراپي، كاردرماني، ارتوپدي فني، گفتاردرماني، بينايي سنجي، پرستاري مامايي است.
منبع: ایرنا